LuukKU 1
Vuosaari
9,5 km

Tämä reitti tarjoilee sekä merenrantaa että puistomaisemia, ja huikean nousun Vuosaaren huipulle.

Kaikille avoin yhteislenkki!
Klo 14.00 alkaa Kuppi kuumaa -veistoksen luota.
Lenkin vetää kyseisen reitin suunnittelija Miko, joka on ahkera juoksija ja perheenisä. Vauhti tulee olemaan kevyttä hölkkää, joten monen tasoiset lenkkeilijät voivat osallistua. Tervetuloa mukaan!

Ravintolatarjous:
Döner Harju Vuosaari (Kahvipavunkuja 2)
Lautasannoksen ostajalle ranskalaiset ja limu kaupan päälle. 14,90 euroa. Annokseen voi valita joko yrttilammasta, chilikanaa tai vegedöneriä. Valittavat limut ovat cola, zero, fanta ja sprite. Saat tarkouksen sanomalla koodin XMASDÖNER. Tarjous on voimassa vain 28.11. Ravintola on avoinna klo 12-20.

Aloita

Lähtö Kuppi kummaa veistoksen kohdalta Kuva 1.
Lyhyt kävelymatka Vuosaaren metroasemalta.

1-3 km
Lähde suuntamaan rantaan päin Kahvikatua pitkin. Liikenneympyrästä jatka matkaa suoraan Aurinkolahden puistotietä rannan suuntaan. Käänny rantaan päästyäsi vasemmalle tielle Aurinkoranta. Jatka suoraan aina Uutelan kanavalle asti. Käänny vasemmalle Lohikallionranta. Sitten käänny oikealle sillalle Uutelantie. Sillan jälkeen käänny vasemmalle ja jatka Uutelan kanavan reunaa pitkin.

Kanavan päädystä nouse portaita kahden kerrostalon välistä ja ylitä Aurinkotuulensilta. Jatka tätä hiekkatietä jalkapallokenttien ohi ja jatka yläviistoon Kuva 2. Jatka sitten edelleen tietä pitkin aina Itäreimarintielle asti. (Ohita Porslahden palstat vasemmalta puolelta.)

3-8 km
Käänny vasemmalle Itäreimarintielle ja sitten pian oikealle Niinisaarentielle. Käänny tien yli vasemmalle ja kohti Vuosaarenhuippua Kuva 3. Jatka pääpolkua eteenpäin ja käänny oikealle Kuva 4. Käänny jyrkästi vasempaan ylämäkeen Kuva 5. Jatka kohti näkyviä puuportaita. Ihastele upeita näkymiä huipulta!

Jatka polkua eteenpäin ja alas ”vuorelta”. Alas päästyäsi jatka pääpolkua eteenpäin, kunnes saavut risteykseen ja käänny vasemmalle Kuva 6. Jatka matkaa ja kun saavut kuntolaitteille suuntaa alikulkutunnelin ali ja käänny oikealle. Sitten käänny pian vasemmalle Vuosaaren puistopolku -tielle. Jatka tietä pitkin kunnes saavut kohtaan, jossa on koirapuisto. Käänny silloin loivasti vasemmalle.

8-9,5 km
Alikulkutunnelin jälkeen käänny vasemmalle Kuva 7. Urheilutalon ohitettuasi käänny oikealle kohti Columbusta (Valkopaadentie) ja kulje sen editse. Ohita Cirrus tornitalo vasemmalta puolelta ja näet maalin eli Kuppi kuumaa veistoksen suoraan edessäsi.

LuukKU 5

Käänny vasemmalle Granfeltintie

Käänny vasemmalle Lars Sonckin tie

Käänny oikealle Risto Rytin tie

Jatka matkaa Naurissaarensillalle ja ylitä se

Sillan jälkeen käänny vasemmalle kipparilahdensilmukka/itäbaan

Käänny oikealle räntätöyry linja-auto pysäkin jälkeen Kuva 3

Kulje rantatietä leposaarentielle asti ja käänny vasemmalle

Käänny oikealle Kulosaaren puistotie

Jatka matkaa Kulosaaren sillan yli ja ennen Rediä käänny oikealle ja poistu sillalta

Käänny vasemmalle Capellan puistotieJatka matkaa Isoisänsillan luo jossa on maali